CONSTRUIM VIITORUL PRIN EDUCAŢIE DE CALITATE!

Misiune Viziune Prioritati si politici promovate Valori și principii Codul de etică Program de guvernare
Sun Mercury Venus

MISIUNEA

Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ se sprijină pe patru piloni de susţinere instituţională:  ELEVUL, PROFESORUL, ŞCOALA şi COMUNITATEA  iar dezideratul principal al şcolii este acela de a răspunde nevoilor de dezvoltare personală şi profesională  ale elevilor…. Citește mai mult

VIZIUNEA

Inspectoratul Şcolar Judeţean Neamţ este instituţia care tinde să devină garantul calităţii şi eficienţei procesului educaţional nemţean, având ca priorităţi aplicarea politicilor educaţionale elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale, valorificarea potenţialului creativ al copiilor şi tinerilor,… Citește mai mult

PRINCIPALELE PRIORITĂŢI ŞI POLITICI PROMOVATE DE ISJ NEAMŢ/ 2016-2020

Monitorizare şi consiliere, în scopul îmbunătăţirii calităţii educaţiei la nivelul unităţilor şcolare din Neamţ, pentru a atinge obiectivele strategiei naţionale adoptate de MEN,  strategie care are la bază patru piloni strategici: Pilonul 1: Asigurarea accesului …Citește mai mult

VALORI ŞI PRINCIPII

Proiecţia strategică de dezvoltare a învăţământului din judeţul Neamţ pentru intervalul de timp 2016-2020, impune adoptarea acelor măsuri care să conducă la eficientizarea întregii activităţi prin promovarea unor valori şi principii adecvate: aspiraţia spre performanţă,… Citește mai mult

CODUL DE ETICĂ PENTRU ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

CAPITOLUL I DISPOZIŢII GENERALE Art.1. – (1) Prezentul Cod de Etică (denumit în continuare ,,Cod”) este elaborat în baza art. 10 şi art. 16 din Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5550/ 2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare …Citește mai mult

PROGRAM DE GUVERNARE 2017-2020 – EDUCAȚIE

Prioritatea generală a PNL este de a asigura un cadru normativ previzibil şi stabil în sistemul de educaţie. Pe termen scurt, PNL va lua doar măsurile urgente, cu caracter reparatoriu sau care pot creşte calitatea procesului educaţional, fără a genera instabilitate pentru elevi…Citește mai mult

Bine ați venit pe site-ul ISJ Neamț!

Diversitate!

Diversitatea este una dintre caracteristicile principale ale realității școlare românești actuale.

Copii care aleargă, vorbesc, veseli sau mâhniți, mai mici sau mai mari te întâmpină în oricare școală ai intra. Trecând dincolo de aparențe, constați că sunt copii neurotipici, copii cu cerințe educaționale speciale, copii cu părinții plecați la muncă în străinătate sau reîntorși în sistemul educațional din România după ce au studiat în alte țări, copii romi, copii care provin din familii disfuncționale, din medii defavorizate s.a.

Sunt atât de diferiți și toți ÎNVAȚĂ împreună!

Toleranța, acceptarea, întrajutorarea, iubirea necondiționată, altruismul, respectul sunt învățate prin experiența directă într-o școală incluzivă.

Să fii profesor într-o astfel de școală aduce dificultăți, provocări, uneori conflicte. Un amestec de trăiri contradictorii te însoțesc în anumite momente. Cum să adaptezi metodele, să accesibilizezi cunoștințe, cum să evaluezi, cum să asiguri șanse egale tuturor, să nu discriminezi?

E greu, dar gândindu-ne la avantajele incluziunii – optimismul și abordarea pozitivă iau locul temerilor.

Un copil cu sindrom DOWN dăruiește iubire necondiționată, un copil cu tulburări din spectrul autismului educă răbdarea și toleranța celor din jur, un copil din mediul defavorizat dezvoltă altruismul celor din jur, un copil de etnie romă te face să lupți cu propriile prejudecăți și te învață cât de ofertantă este diversitatea și cât de minunați suntem noi, oamenii, diferiți, dar egali! Copiii și adulții trebuie să înțeleagă că cei din jurul lor, care sunt „altfel”, sunt OAMENI, sunt ființe cu emoții și pasiuni, cu griji și cu speranțe..

Interacțiunea cu diversitatea îi face pe elevi să iasă din zona de confort și să-și dezvolte competențele necesare secolului XXI – cum ar fi: responsabilitate și capacitate de adaptare, competențe de comunicare, capacități de colaborare, responsabilitate socială.

Demersurile privind incluziunea pot avea cel puțin două direcții: de sus în jos (la nivelul politicilor) și de jos în sus (la nivelul acțiunilor concrete).

Principiile educației precizate în Legea 1/2011, O.M.E.N.C.S. nr. 6134 privind interzicerea segregării școlare în unitățile de învățământ preuniversitar, O.M.E.C. nr. 5633/2019 pentru aprobarea Metodologiei de monitorizare a segregării școlare în învățământul preuniversitar sunt principalele precizări legislative care abordează problematica incluziunii și a segregării.

La nivelul acțiunilor concrete, toți actorii comunității educaționale sunt implicați.

Fiecare copil are o poveste de viață și tu ai un rol important în ea!